מאפיינים ועקרונות של המרחב הדיאלוגי

ללימוד טקסט יהודי

פרשת לך לך\ יעל מאלי

יהודי עם מזוודה

אברהם אבינו, העולה הראשון, נצטווה ללכת אל הארץ – ועם ישראל לדורותיו הלך בעקבותיו והלך גם בשבילים אחרים. לאן הולכים עכשיו?

 

"פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת". משפט אופטימי ונהדר כתב אמיר גלבֹּעַ בשירו הידוע. האם הוא בא לתאר באופן פיוטי את הדרך שבה התגשם החזון הציוני? נראה שהשיר טומן בחובו דווקא את הדיאלקטיקה הנעוצה בקשר המיוחד שבין עם ישראל לארצו.

להמשך קריאה לחצו כאן 

מקורוק

פרויקט ארצי פורץ דרך המשלב בין לימוד מקורות באופן חוויתי ויצירה מוזיקאלית מקורית. המקורוק מיועד למוזיקאים צעירים בגילאי תיכון, ומעניק להם כלים לכתיבה ולהלחנה ובמה משמעותית להופיע, המאפשרים להם ליצור שירים מקוריים בהשראת מקורות, בליווי והנחיה של יוצרים ישראליים מן השורה הראשונה ומנחי תוכן מנוסים.

גיא בן דוד - הון השלטון - מקורוק ירושלים 2015

מקור השראה: כרם נבות היזרעאלי

לקריאת הטקסט ומקור ההשראה לחצו כאן

קבוצת התאטרון הירושלמי

קבוצת התיאטרון הירושלמי הינה הקבוצה הוותיקה בארץ היוצרת תיאטרון פרינג'. הקבוצה יוצרת מופעי תיאטרון ומוזיקה מקוריים השאובים מהמקורות היהודים.

להמשך קריאה לחצו כאן

וקין אומר / יחיאל מר 

נָכוֹן כִּי קַמְתִּי עָלָיו בַּשָּׂדֶה.

וְאוּלַי הִשְׁכַּמְתִּי הָרוֹג.

וְהֶבֶל-דָּמוֹ שׁוּב אֵינוֹ מִתְאַדֶּה

מֵאָז שֶׁקַּמְתִּי עָלָיו, הַשָּׂדֶה

אָדֹם הוּא וְלֹא יָרֹק. 

 

שֶׁקַּמְתִּי עָלָיו בַּשָּׂדֶה, זֶה נָכוֹן,

וְנָכוֹן בִּי כֹּחִי הָרוֹדֶה.

אַךְ אֵיפֹה הָיִיתָ  אַתָּה, יָהּ רִבּוֹן,

אַתָּה הָרוֹאֶה, אַתָּה הָאָדוֹן

שֶׁל הַשְּׁנַיִם בְּלֵב הַשָּׂדֶה?

וְנָכוֹן שֶׁחֶלְקוֹ מֵחֶלְקִי שָׁפַר.

כִּי מָנַעְתִּי אוֹתוֹ מֵחֵטְא.

וְטָהוֹר הֶבְלְךָ הַשּׁוֹכֵן עָפָר,

וַאֲנִי, יָהּ רִבּוֹן, חַבְלְךָ עַל צַוָּאר,

אֵינֶנִּי מוֹצֵא לִי גַּל-עֵד. 

 

שֶׁטָּמַנְתָּ לִי פַּח בַּשָּׂדֶה, זֶה נָכוֹן.

כִּי רָאִיתָ אוֹתִי וַתִּשְׁתֹּק.

כִּי הָיִינוּ אֶחָד בְּשִׁלּוּשׁ הָרָצוֹן

הַנּוֹפֵל בַּשָּׂדֶה וְזוֹכֵר הֶעָווֹן

וְהַקָּם בַּשָּׂדֶה לַהֲרֹג... 

להרחבה וחיבור לטקסט לחצו כאן

אנסמבל כעת (כל עצמותי תאמרנה)

להקת מחול עכשווי יהודי של גברים. אנחנו זוכים להביא לקדמת הבמה המקצועית, בארץ ובעולם, מחול עכשווי הפורץ מתוך עולם יהודי תוסס ועתיק. בלי הנחות לעצמנו ולקהל שלנו- מישירים מבט לקונפליקט בין גוף לנשמה, עכשווי למסורתי, ומתוך השבר הטקטוני הזה אנחנו מגלים שפה חדשה מלאה בכאב, כנות ואופטימיות.

להמשך קריאה והסבר על השיר

לחצו כאן

לטקסט המלא של ר׳ נחמן (השראה לשיר)

לחצו כאן