תרבות של מחלוקת

תרבות של מחלוקת

צדק חלוקתי

צדק חלוקתי

שבת במרחב הציבורי

שבת במרחב הציבורי

היחס לאחר

היחס לאחר

ציפי סער

"כי לא ייאמן, אבל גם היום, וגם בחברות ובמדינות נאורות לכאורה, רווקות בגיל מסוים היא "בעיה". גם בעיני האשה עצמה, גם כשמדובר בנשים חופשיות ומשכילות ואף פמיניסטיות. כן כן. אפשר לתת בהן (בנו, אודה בחטאי עבר) סימנים: מי שמתחתנת בגיל 29 וחצי, למשל. יש אפילו כאלה שחושבות שעדיף שיהיה כתוב בתעודת הזהות "גרושה" ולא "רווקה" - הכתם הגדול. גם בלוגרית ברוקלינאית ששמה דזירה לא ויתרה על חתונה. לא על השמלה הלבנה, לא על זר הפרחים ולא על שבועות הנישואים. אבל את הפרטנר לחתונתה, לפני כמה שבועות, היא בחרה בקפידה: היא עצמה. בבלוג שלה היא מסבירה, שבמקום לקפוץ לעוד מערכת יחסים לא מוצלחת, היא החליטה לפרגן לעצמה. גם אנחנו נפרגן לה, ואף נוריד את הכובע. קדמה לה צ'ן ווי יאי, טייוואנית בת 30 שהתחתנה עם עצמה לפני שנה, לאחר ששום גבר שפגשה לא הלם את דרישותיה. שיהיה ברור מעל לכל ספק: אין לי שום דבר נגד שום אשה שמתחתנת. עם גבר או עם אשה. מה שנחמד במעשה של צ'ן מטייוואן ודזירה מברוקלין, מלבד המסר החביב של לאהוב את עצמך, הוא האופציה שהן מציבות. אפשר להתחתן עם גבר, עם אשה, עם אשה שהיא את עצמך, אפשר כמובן גם לא להתחתן כלל, לחיות עם מישהו עם מישהי, או לחיות לבדך - ובכיף.

צפי סער, "מה עדיף בתעודת זהות: גרושה או רווקה?", גלריה, עיתון הארץ 4.10.2011

 

מקורות נוספים מומלצים עבורך

 

 

 

 

 

הרב יוסף דב סולובייצ'יק, "אדם וביתו", ירושלים תשס"ב, עמ' 78-74

וירג'יניה וולף, "חדר משלך", "משכל" הוצאה לאור,

2004, ע״מ 17-18.

שרה פרינלנד בן ארזה,

חנה רחל מלודמיר,

בתוך: "אנא בשם",

ניצה דרורי-פרמן (עורכת),

עם עובד 2006, עמ' 36

רמב"ם, משנה תורה, הלכות תלמוד תורה, פרק א, הלכה יג